19.1.13

this is who i am

Vad heter du och hur gammal är du? alexandra, kallas för sassa och jag är 16 år. 

Var bor du nu? i Helsingfors

Beskriv ditt utseende (hur känner man igen dig)? jag är 167cm, jag har brunt lockigt hår, normalviktig och har blå-gröna ögon 

Vilken ögonfärg har du? blå- gröna 

Vilken hårfärg har du? brun för tillfället

Är du underviktig, normalviktig eller överviktig? normalviktig

Hur lång är du? är du nöjd med din längd? 167, önskar att jag var lite längre

Vad skulle du ändra i ditt utseende om du kunde? jag skulle vilja ha en vältränad kropp, vara lite längre, ändra min ansiktsform, ha lite större ögon och längre ögonfransar

Är du nöjd med dig själv? jo, överlag är jag det

Vad är du bra på? jag är bra på att spela fotboll, och överlag sport och skolan går helt bra för mig också


BLOGG

Hurudan kamera har du? canon 1100D 

Varför har du en blogg? egentligen vet jag inte, kanske för att andra ska kunna läsa om mitt liv, och då jag blir äldre kan jag läsa om vad jag gjorde då jag var yngre


SKOLA OCH FRITID 

Vad sysslar du med, har du jobb/ skola? går i gymnasiet, och brukar sommarjobba 

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? i taket lyser stjärnorna och Harry Potter

Vilken är din favoritbok? Harry Potter, Hungergames och Camilla Läckbergs deckare 

Vad är ditt drömjobb? jag vet inte 

Var vill du börja studera? vad? jag har funderat mycket på vad jag vill börja studera, men inget verkar extra intressant, kanske juridik? Skulle vara jätte coolt att studera i England på deras universitet  

Är du bra i skolan? helt bra 

Vad gör du på fritiden? jag är med vänner, spelar fotboll samt är hemma och tar det lungt 

Vad är dina hobbyn? jag spelar endast fotboll ca. 5 gånger i veckan 

Om du inte lyckas med något, ger du upp eller försöker du hårdare? beror på från sak till sak, om det är något onödigt ger jag lätt upp, men om det är något jag verkligen vill försöker jag hårdare 



RANDOM 

Vad har du för apps i din telefon? Instagram, Kik, Formspring, Facebook, Netflix, Weheartit, bloglovin och mycket annat

Vilken svordom använder du mest? ööh fan säkert eller vittu? 

Skulle du hellre ta bild eller vara med på den? vara på foto 

Om du vann lotto, vad är det första du skulle köpa? ett hus kanske

Vad har du med dig in på bion? popcorn, karkki, limu och ibland chips 



Vad är det första du gör när du stiger upp på morgonen?  går till badrummet 

Vilken var din bästa ålder? jag är ännu inte så gammal, men jag har tyckt om alla åldrar i mitt liv, jag trivs bra som det är nu 

Har du någon fobi? jo, jag är rädd för fåglar, mörker ute om jag är ensam, höjder och om det blir väldigt trångt heheh ganska mycke alltså

Tror du att du kommer övervinna det en dag? hoppas det

Vad tänker du på innan du somnar? på mitt liv och vad jag vill göra de följande dagarna, veckorna och åren 

Har du en hemlighet som bara du vet? hmm, ja tror de 

Vad är din högsta önskan? att inget ska hända till alla jag älskar och att jag ska leva ett lyckligt långt liv 

Hur ser en perfekt frukost ut? jag äter inte frukost, men en frukttallrik 

Drömmer du ofta? säkert 

Vad är det bästa som har hänt dig? mina vänner och hur mitt liv ser ut idag 

Vad är det sämsta som har hänt dig? kommer inte på något nu



Hur många timmar per dag sitter du vid datorn?  alldeles för många, säkert 4-5h  

När går du och lägger dig en vardag? mellan 00.00-01.00

Vilken övernaturlig förmåga skulle du vilja ha? kanske att kunna läsa andras tankar eller sen att kunna bestämma om saker 

Vad är din favoriträtt? tycker om sushi, ceasarsallad, och kött 

Favoritgrönsak? småtomater 

Hesburger eller Mc Donald's? mc Donald's

Favoritmat på Mc Donald's? nuggets med mc feast dip 

Hemmakväll eller fest? fest kanske men ibland är det skönt att bara stanna hemma 

Privat fest eller festa med folk på stan?  på sommaren är det roligt att festa ute men på vintern väljer jag nog hellre en privat fest 

Är du lycklig för tillfället? jo, det är jag 

Om du fick ändra en sak med ditt liv vad skulle det vara? att jag skulle ha mycket pengar 

Tre önskningar, vad? få mycket pengar så jag skulle kunna köpa alla ljuvliga kläder, resa.., den rätta pojkvännen och tre önskningar till 

Film eller tv-serie? tv serie 

Snyggaste/Vackraste personen? ööh, leonardo dicaprio som ung eller channing tatum eller nån A&F modell? 

Lördag eller söndag? lördag 



VÄNNER, FAMILJ OCH HEM 

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? vad? jag tror det, men om jag berättar det  så är det inte en hemlighet längre höhö 

Många vänner eller få riktigt nära vänner som du litar på?  få riktigt nära 

Tycker du om att städa? nej, men det är helt roligt om man har städat och så hålls rummet fint 

Är du slarvig med dina saker eller väldigt rädd om dem? beror på saken, har sakerna oftast slarvigt men är ändå försiktig med dem 

Något/Någon du aldrig skulle klara dig utan? mina vänner och min familj

Har du syskon? hur många? hur gamla? en bror 13 år, en halvsyster 3 år och två styvsyskon 



RESA 

När flög du senast? det var väll på sommaren

Var skulle du bo om du fick välja? i Helsingfors, Finland eller kanske London eller San Francisco 

Bor du i lägenhet eller villa? i ett radhus 

Havet eller sjön? havet 

Favoritö? Kasnäs 

Vilka länder har du besökt? Sverige, Norge, Danmark, England, Frankrike, Spanien, Italien, Barcelona, Estland, Thailand, Malesien, Singapore, Mexico och U.S.A  

Vinter eller sommar? sommar



POJKAR

Är du i ett förhållande? har du varit? nej och nej 

Vad kommer först, killen eller din bästa vän? bästa vän 

Vad skulle du göra om du fick byta liv med det motsatta könet för en dag? ööh ingen aning 

När går gränsen vid otrohet? hångla? 

Had du kysst någon idag? näpp

Har du sagt till en person att du var kär i henne/honom när du inte varit det? nej 

Är du svårflörtad? njaah int egentligen 

Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? joo tror det 

Har du slagit någon du tyckt om? hahah, joo

Vill du vara singel eller ha ett förhållande? singel 

Är du en bra flickvän? ja vet int 

Vem sa senast att han tyckte om dig mer än som vän? jaaa...

När fick du din första kyss? kommer int ihåg 

Vad gillar du för stil på killen? det är inte så stor skillnad bara han inte går i verrare varje dag och har någon sorts förståelse för kläder 

Läppar eller ögon: ögon men leende 

Kortare eller längre: längre

Yngre eller äldre: äldre

Romantisk eller spontan: spontan 

Snygg mage eller snygga armar: snygg mage tror jag 

Tatueringar eller piercingar: tatuering 

Känslig eller inte: inte 

Ragg eller förhållande: ragg, för tillfället 

Bråkstake eller tveksam: bråkstake, men inte för mycket 

Vill du ha ett förhållande? nej



KLÄDER 

Vilken är den dominerande färgen i din garderod? svart och vit 

Vad klär du dig i oftast? sköna kläder, nå de beror på en kofta med farkkun eller leggins

Snyggaste färgen på kläder? svart och vit kanske? 

Tänker du alltid på vad du tar på dig? nää

Vad var ditt senaste köp? en kofta från Carlings 

Är det någonting du inte kan strunta i att göra dig i ordning med? nå int egentligen 

Favorit klädbutik? Urban Outfitters, men i Finland Zara 

Man ska borsta håret hundra gånger om dagen, gör du det? hahah en gång i månaden, om ens de

Sminkar du varje dag? nää

Vad använder du för smink? solpuder, serum, concealer, mascara, kajal ibland 

Favoritklädesplagg? mina mönstrade leggings från Urban Outfitters och ett par shorts från Gina Tricot  

Favorit outfit? shorts, knästrumpor, och en t-shirt? 

Varifrån köper du dina kläder? Zara, H&M, Gina Tricot, Urban Outfitters, Bik Bok 

Vad är på din måste få lista? iphone skal, en ny väska 



FILM 

Vilken är din favoritfilm? älskar titanic och harry potter 

Vem är din favoritskådespelare? channing tatum och leonardo dicaprio 

Vilket är ditt favorit tvprogram? the xfactor, mentalist och desperate housewives  

Vem är din förebild? jag har ingen 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar