1.1.13

The year of 2012

The Year Of 2012 




Januari

Jag gick i högstadiet på 9:an, det var jullov och jag umgicks med vänner

Februari 

I februari åkte jag iväg med familjen till Thailand

Mars 

Jag tränade mycket fotboll och var på träningsläger och red också en hel del men slutade rida denna sommar, i slutet av månaden åkte jag iväg med mamma, Basse, Petra och Riitta till New York och där shoppade vi loss

April 

I början av månaden var vi i New York och resten av månaden var som alla de tidigare med högstadie, vänner och träningar

Maj 

I skolan hade vi slutarbete som jag gjorde med Sonja, dagarna började bli varma och skolan närmade sitt slut. Det var bl.a. stafettkarneval som gällde och mysiga kvällar ute

Juni 

Det var skolavslutning då jag gick ut 9:an med ett bra betyg, och då fick jag min kära gröna jopo. Var lite i chock då att skolan slutade men gud vad det var skönt med sommarlov. Första veckan var det Stadi Cup en fotbollsturnering i helsingfors. Jag åkte med Sandra till lande och vi jobbade där och gjorde tokiga videon.
När Sandra sen åkte hem var jag med Ellen, Addi och Lisa och jobbade ännu en vecka där. Spenderade midsommaren hos Ellen och det var en jätte kiva fest då jag träffade trevliga människor. Veckan efter midsommaren var jag på ett läger och jobbade där som en ledare för barn.

Juli 

I juli åkte jag tillbaka till stan där jag jobbade på min styvpappas kontor. Samtidigt så var det Hesa Cup som var en fotbollsturnering. Efter Hesa Cup åkte jag och Mamma till Italien. Ett par dagar efter Italien åkte Sonja jag och min styvpappa till Sverige och där shoppade vi så att vi sprang mellan alla butiker.

Augusti

I augusti fick vi franska gäster hem till oss för två veckor. Vi var på lande med dom och gjorde många utfärder på land och hav. Mitt i augusti började gymnasiet vilket var en ny och trevlig upplevelse. Lärde känna många nya människor och blev närmare med andra vänner vilket är trevligt.

September

Skolan var som vanligt, det var mitt livs första provvecka, jag var på fotbollsturnering ett veckoslut och det började bli höst med kallare dagar. Dessutom var jag till Sverige med min mamma och bror.

Oktober

Jag satsade mycket på fotbollen, skolan var ganska normal och jag umgicks med mina vänner såsom förr. Hemma gjorde vi en liten renovering så jag bodde hos min mormor i två veckor vi hade dessutom höstlov då jag var i stan och tog det lugnt.

November

Den första snön kom och hade en trevlig månad såsom alla de andra. Jag möblerade dessutom om hela mitt rum vilket var en trevlig omväxling. I november och början av december hade vi vår andra provvecka som gick ganska bra för min del.


December

Jag tycker om månaden december. Då får man öppna julkalender. Jag hade födelsedag då jag fick en systemkamera. Jag hade en liten paus från fotbollen för att jag var sjuk. Vi hade det lugnare i skolan än vanligt då jullovet närmade sig och den 22 december var det jullov och vi överlevde dagen som skulle bli världens undergång. Hela månaden fick man stressa med julklappar men julafton var ändå en trevlig dag för mig. Jag åkte till lande där jag hade det super trevligt och sista dagen på året trodde jag att skulle sluta som döds-tråkigt men det blev riktigt trevligt efter allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar